Разделы
Работы на заказ
Готовые работы

Показать все работы
Информация
Свяжитесь с нами
Карта сайта
Выполняемые дисциплины
Способы оплаты
Цены и сроки
Гарантии
Вакансии
Репетитор по химии, кандидат хим. наук, Киев
Свежие новости
Програмове навчання

Професіограма продавця

Професіограма менеджера

Суть відтворення, його основні елементи та види

Правові основи забезпечення зайнятості вивільнюванних працівників

Новости
Учебные материалы
Статьи
Быстрый поиск
 
Введите слово для поиска.
Расширенный поиск
Поиск по названию
АБВГДЕЁЖ
ЗИЙКЛМНО
ПРСТУФХЦ
ЧШЩЭЮЯ
Поиск в новостях:  
Філософія і міфологія. Особливості міфологічного світогляду давніх слов’ян Дата: 28 Апрель 2011 г.




Історично першою формою світогляду був міф, а вихідною формою суспільної свідомості – міфологія. Міф(грец.) – сповідь, переказ. Але власне його значення полягає в тому, що міф є способом усвідомлення і персоніфікації природних сил, наділення їх людськими за характером, але фантастично зміненими властивостями. Міф – це уявлення про історію природи і суспільства, як наслідок діяльності фантастичних істот (для первісних народів міф був єдиним способом усвідомлення власної історії і зв”язків з навколишнім світом).

Міф складався в умовах первісного ладу, і сприймався, як цілком реальний “світ”. Він одночасно сприймався і як наочний, даний у відчуттях людини, і як казковий, і як достовірний, практично дійовий, і як надприродний. Такими виступають образи фантастичних істот у “Лісовій пісні” Л. Українки.

Людина спостерігала як середовище перетворювалось на навколишній світ. Так народжувалась міфологія-первісна світоглядна форма. Вона відображала специфічні риси колективу, а не індивідуального члена:

1) уявлення про родинні зв’язки природних сил, явищ і людського колективу;

2) віра у богів;

3) мислення образами, а не поняттями;

4) міфи сприймаються як життєва реальність, яка не підлягає перевірці;

5) людина-іграшка в руках божественних сил.

Первісне суспільство було суспільством рутинним, орієнтованим на традицію. Зміни в ньому відбувались настільки повільно, що практично залишалися непостійними протягом кількох поколінь. Тому міфологічний світогляд був орієнтований не на творчий пошук нових, більш досконалих форм і способів взаємовідношень з навколишнім світом, а на постійне відтворення традиційного стану речей, який уявлявся єдиноможливим і тому гармонійним порядком буття. Час тлумачився як циклічний, а не лінійний.     

Міфологічний тип світогляду грунтується на вірі в надприродні сили, спрямований в минуле. Міф - це перша форма світогляду.

Класичний міф орієнтований на пояснення світу, інтегрований на освоєння світу в первісному спілкуванні, це первісне мислення. Тут  немає форм і рівнів, суб’єкта і об’єкта, я і ми, образ і предмет, Частина і ціле, природне і соціальне, теперішнє і майбутнє. Головне в міфі це міфологічна розповідь, ритуал, обряд. Класичний міф продукт колективної свідомості, це спосіб об’єднання людського суспільства в смисли, культуру, мову відношень, це спосіб упорядкування буття общини.

Соціальний міф процес політизації міфу, це духовне утворення, яке у нахабній, простій формі виявляє волю якої-небудь групи людей і втілюється в образах, символах, ідеологіях. Соціальний міф підпитує масову свідомість.

Якщо класичний міф це совість, то соціальний міф це нав’язування принципів поведінки шляхом насильства, влади. Тут теж є обряди: наприклад - Гітлер: міф комуністи і євреї; факельні походи, мітинги, демонстрації, які апелюють почуттями людей. Соціальний міф веде до фанатизму.

До становлення Київської Русі давні слов”яни жили племенними общинами і в тій чи іншій мірі їм були властиві такі форми міфологічного світогляду, як магія (віра в існування надприродних засобів впливу на природу), фетишизм (віра в існування у матеріальних об”єктів надприродних властивостей), анімізм (віра в існування у матеріальних об”єктів і процесів надприродних двійників. У слов”ян для визначення ілюзійних двійників застосовувалися 2 терміни: менш могутніх називали “душами”, а більш могутніх – “духами”), землеробські культи, шаманізм.

Владикою усього слов”яни визнавали єдиного бога (Перуна), що посилає грім і блискавку. У давньоруських літописах згадуються також: Даждьбог (бог сонця, дарувальник), Хорс, Стрибог та ін. крім цьогослов”яни вклонялися різним таємничим істотам, як домовикові, лісовику, водяному і т. д. Відповідно до своєї релігії східні слов”ни мали своЇ обряди і приносили жертви. У них також був поширений культ дерева. Зокрема шанували дуб і приносили перед ним у жертву живих птахів, м”ясо, хліб; вважаючи дуб священним деревом Перуна.

         Особливості міфології давніх слов’ян:

1)в усій давньослов'янській міфології впадає у вічі землеробський акцент: Лада й Лєля - богині природи, Перун - бог грози, Сварог, небесний коваль-батько сонця й творець вогню, який викував плуг переміг Змія і запрягши його в плуг, виорав знамениті Змієві вали;

2) серед волхвів-жерців існував своєрідний розподіл праці : хмарогонителі, чародії, потворники (знахарі) і т.п.

3) персонаж  “кощун” Кощій- володар потойбічного, мертвого царства;

4) слов'янський героїчний епос - билини –герої Ілля Муромець, Добриня, А.Попович - перехідний етап від міфології до філософії;

       5) творчий діалог з візантійським християнством – переклади візантійських богословсько-філософських текстів на давньослов'янську мову втрачають грекомовну форму і стають феноменом вже не візантійської, а київськоруської ментальності.

Система міфів функціонувала як міфологія – тобто первісна форма суспільної свідомості. Вона містила в собі в синкретичному (синкретизм первісного міфа охоплював у собі символізм, алегоризм, узагальнення), тобто нерозчленованому і зародковому вигляді такі наступні фундаментальні форми суспільної свідомості, як релігію (символізм – поклоніння надприродним силам), мистецтво (наскальні малюнки), мораль, філософію і науку(певні знання, трудові навички, емпіричні спостереження). Головна соціальна функція міфології та міфів полягала саме в регуляції суспільного життя, в його емпіричній багатоманітності, в єдності виробничих, соціальних, ідеологічних і фізіологічних аспектів.





Показов:11341
Комментарии: 0

Отзывы Написать отзыв
Консультант
 (096)758-93-52
 (095)727-61-02
ICQ:  363886616
Вход
E-Mail:
Пароль:
Регистрация
Забыли пароль!
Корзина
Перейти
Корзина пуста
Мы принимаем
Новинки
Перейти
Виды монархий в соврменном мире
Виды монархий в соврменном мире

Добавить в Корзину 150.00 грн.
Введение Актуальность выбранной темы заключается в том, что монархическая форма правления на протяжении многих веков сопровождала нашу страну, число монархий в мире довольно велико, и периодически ...
Отзывы
Перейти
Розвиток школи і освіти в Галицько-Волинському князівстві
дуже хороший реферат у мене вийшов дякую ..
5 из 5 звёзд!
 

www.hifiaudio.com.ua